Chaim Witz se narodil v srpnu 1949 v izraelské Haifě jako potomek maďarských Židů, kteří přežili holocaust. Vystřídal několik pseudonymů a několik kapel, než se stal Gene Simmonsem, frontmanem slavných Kiss. I kdybyste zrovna nebyli rockovými fanoušky, budete je znát. Mimo slušné muziky se proslavili i strašidelným líčením a nezvyklými efekty. Zná je celý svět, vždyť doposud prodali na sto milionů alb.
Virtuózní blues rockový kytarista Kenny Wayne Shepherd se vrací do Prahy.
Lucerna Music Bar uvítá 18. května v rámci série klubových koncertů United Islands České spořitelny amerického bluesového zpěváka a kytaristu Kennyho Wayna Shepherda. Výjimečný interpret, který ztělesňuje moderní podobu bluesu, se do Prahy vrací po dvou a půl letech s novým albem.
Petr Ulrych se narodil v Hradci Králové, Hana Ulrychová se narodila v Liberci, ale oba sourozenci patří k Brnu stejně neodmyslitelně jako třeba Jaromír Hnilička narozený v Bratislavě a nebo hukvaldský rodák Leoš Janáček, zmiňujeme-li brněnské osobnosti hudební, když máme i v Brně ten Rok české hudby.
Bigbítová legenda Pavel Váně dnes slaví pětašedesátku.
Je radost ho potkat. Usměvavý, optimistický, plný energie a nápadů. Zpěvák, kytarista, skladatel, aranžér a hudební producent Pavel Váně, jeden z významných průkopníků brněnského bigbítu.
Weekend – slovo, které voní příslibem příjemně stráveného volného času a naplněných přání. A přesně tak zněla a zní i kapela, která vznikla v roce 1991 v jihočeské metropoli na nepříliš obdělávaném poli country. U její kolébky stáli tehdy Tonda Hlaváč (baskytara, zpěv), který hledal alespoň na čas novou parketu po rozpuštění tehdejšího Žalmanova spolu, a Pavlína Jíšová, dnes již zaběhnuté jméno na české folkové scéně.
Těsné spojení s nejbytostnějšími tradicemi USA postupně měnilo country muziku v přirozený symbol národní hrdosti a v průběhu 2. světové války ji proměnilo ve vpravdě národní symbol provázející americkou armádu na všech bojištích.
Hlavní motivací prakticky všeho, co se v druhé polovině 19. století odehrávalo na americkém Západě, byl mohutný rozvoj dobytkářství. Jeho specifické podmínky byly rovněž hlavní inspirací, z níž začala vznikat i osobitá písňové tradice.
Zatímco gramofonové firmy vykřikovaly, jak na tíživou ekonomickou situaci vyzrají novou strategií, reklama mávala intenzivnějšími akcemi a hudební agentury slibovaly dočista novou, neodolatelnou a dokonale účinnou past na diváky a pořád se vlastně nic nedělo, Hollywood si takřka přes noc vymyslel B Western.
Jiří Smrž má své kořeny v jihočeském Písku. Nicméně jeho Kořeny si můžete zakoupit prostřednictvím e-shopů kdekoliv v republice. Jde totiž o název nového alba, které vyšlo v listopadu v nakladatelství Galén.
Vladislav Morava žije od 80. let minulého století ve Spojených státech. Zanedlouho se tam sešel s Waldemarem Matuškou a Olgou
V hotelu Meteor v pražské Hybernské ulici, kde byl šéfem a číšníkem Hacker, tatínek Franty, hrával na piano pan Jiří Werberger, báječný a tehdy v Praze velmi známý pianista. Ale když přišli za tátou Hackerem „jeho kluci“, rozuměj Franta a Vláďa a měli sebou svá sladká dřeva, rád vstal od piana a říkal no jen hrajte, havránkové.
Od konce roku 1969 hraje skupina ve větším nástrojovém a vokálním obsazení s tím, že odešel František Turek a sestavu doplnili zpěváci a hudebníci od Mustangů - Zdeněk Skarlandt, Petr Třebický a Václav Vébr.
V roce 1972 se v Riegerových sadech, kde K.T.O. v letních měsících hráli až pro 1500 trampů, objevil Walda . Oslovil je, jestli by se nemohli spojit. Plácli si na to a od té doby s nimi zpívala i Olina (Olga Blechová -Matušková). Walda se rozhodl pro společné účinkování, přestože skupina K.T.O. měla v době normalizace zákaz vystupovat ve sdělovacích prostředcích. V roce 1974 přišel ještě bubeník Miloslav Žižka.