Vzkazy

• Cédéčko s vůní kouře

Ačkoliv ve chvíli, kdy tento článeček píši (polovina prosince), je CD s dlouhým, ale vše říkajícím názvem „Šedifky a Přeletky: Ze starých zpěvníků“, na světě teprve pár týdnů, ohlasy z různých míst jsou nejen četné, ale i velice příznivé, některé přímo nadšené.

Dnes má svátek Šarlota a Zoe Zítra má svátek Státní svátek

Jezero Franz Lake v Salida, Colorado

Koukám ráno z vokna a čumím. Sluníčko září z modrý voblohy. Letím ven a beru na vědomí, že nepřítel všech rybářů neúřaduje! Totiž nefouká. A je nebeskej klídek. Dana servíruje dvojitou kávu a já strkám pruty do auta společně s veškerým nádobíčkem a řetězem na chycené ryby. (Někdy se stane, že je k nepotřebě!) Vyrážíme na jih k městečku Salida a po ujetí sto mil (160 km) jsme tam.

Lítám s kamerou a fotím. Z toho důvodu nesekám, když berou. (dobrá výmluva, že jo?) A tak nebejt Dany, tak nevím, jak colorádskej pstruh chutná! Stejně, když neberou, tak je stále něco k vidění. Například čerstvě napadanej sníh na třech colorádskejch velikánech.

V pohoří Sawatch (někdy i Saguache) se nachází patnáct čtrnáctitisícovek. To jsou kopečky, které mají přes čtrnáct tísíc střevíců (stop, pozn.red.) k nebi. Něco jako 4268 metrů. (dělil jsem číslem 3.28) Toto pohoří dominuje krajině západně od silnice US 24 a to z Ledvillu do Salidy. Horám dominuje Mt. Elbert 14, 433 (4400 m) a je to nejvyšší hora v Coloradu. A tam jsme, kdysi, dokonce i vylezli. Až na samotný vršíček. Tenkrát Dana i já jsme byli podstatně svěžejší. Výstup vzal šest hodin, kde se nám naskytl úžasnej rozhled, ale, záhy se dostavil i nepříjemný pocit podchlazení. A tak honem zpátky do doliny. Přesto, že den byl slunečnej, tak nahoře lez‘ severák do morku kosti. Odbočil jsem, tak zpět k jezeru.

Tři velikáni v pohoří Sawatch. Shavano Peak, Mt. Antero a Mt. Princeton.

U jezera Franz, které bylo stále z poloviny zamrzlé jsme nahodili pruty. A nic. Přesto, že na jaře berou nejlíp. Tak chodím vokolo a fotím krajinu. Potkal jsem srnku a fotím jak na mně čumí a kontroluje jestli mám na rameni flintu, anebo ne. Říkám ji nahlas: „Neboj, lovím jen s kamerou!“ Asi mi rozumí, protože stojí a nechá se fotit.

Neboj! Flintu nemám, jen kameru.

Nahoře na modrém nebi provádí pilot akrobatické kousky, tak jsem ho vzal taky. I komunikační boudu pro město Salida. Kopec označili písmenem S aby bylo všem jasný, že jsou u města. Dole za jezerem je pozůstatek po zlatý horečce v Coloradu. Nechali tam trčet (asi na památku) vysoký komín bývalé tavírny zlaté rudy. A tam chtěl, kdysi, sám mister Packer tavit narubanou zeminu. Tam ji zamýšlel vozit z pohoří Komára, kde prej měl zlatej důl. Bohužel, už to nestih‘.

Komunikační stanice a písmeno S. Pro město Salida.

A tak ten polozamrzlej Franz Lake nevydal rybičku. Vadí? Nevadí! Ten čundr se počítá a pobyt na „zdravím povětří“, jak tvrdil sám Eskymo Welzl.

Ještě jsme se stavili u dalšího jezírka. Jmenuje se Sand Lake. (Pískový jezírko.) Tam u přítoku se praly husy s kačenama o kus žvance. Co jako voda přinese. Jezírko je napájené (zrovna jako Franz Lake) řekou Arkansas River. Řeka proslavená pstruhem German Brown (německý hnědý) a navštěvovaná muškaři. Příští měsíc v květnu se vylíhnou Mayfly’s a na tyto mušky pstruzi naletí. Jenže, když jako naletí, tak se nemusí obávat rozpálený pánve, neboť musí bejt okamžitě – a jemně – ponořeni znovu do řeky. Zákon zvaný Catch and Release. Chytni a pusť.

Jsme zase doma v Coniferu a plánujem čundr k dalšímu jezeru. Moji zvědové hlásili, že jezero Green Mountain Reservoir je kompletně rozmrzlé. Takže počkáme na bezvětří – což je v Colorádu rybářů svátek – a vzhůru k přehradě Zelené hory. Jezero se nachází mezi městy Dillon a Kremmling pod horami Eagle Wilderness. (Divočina orlů) a hned u obce Hennney, kde žije můj „ledovej zvěd.“ Už se nám stalo, že jsme ujeli 100 mil a ejhle, jezero pokryté ledem a nikde ani skulinka pro šňůru s háčkem.

Zdravíme - Pupál a Dana

6698484

Melanž

• Jaký je Brňák

Petr Komárek zvaný Farář z Texasu, USA, má – zdá se – silný vztah k Brnu. Čas od času nám přepošle zasvěcené texty o moravské metropoli. Většinou jsou ty texty vtipné, vyznačují se značným stupněm informovanosti. Dnes poslal následující sdělení:

• Jak posílat příspěvky na potlach v Texasu

Ozvalo se nám již několik kamarádů ze zahraničí, kteří chtěli poslat peníze na naše bankovní konto na podporu 10 celosvětovéo potlachu, ae nemohli tak učinit, protože informace uvedené na trampských webových stránkách nebyly úplné.

• Když je v Texasu vedro, skoro se nedá pracovat

Další zpráva o přípravách na 10. celosvětový potlach i omylu Country rádia.

Čas letí jak ten jelen, co je šípem střelen. Sice 10.listopad 2018 se mnohým bude zdát ještě daleko, ale vzhledem k tomu, že klimatické podmínky v Texasu nám dovolují pracovat jen v určitý čas, což jsou dva měsíce na jaře a dva měsíce na podzim, není zase tolik času nazbyt. V létě jsou zde úmorná vedra, ve kterých venku pracují jen ti nejstatečnější (ke kterým my už nepatříme) a i když máme většinou mírné zimy, tak ani v těch se moc pracovat nedá.

Tiráž

Music Open
hudební časopis nejen o muzice