Dnes má svátek Natálie Zítra má svátek Šimon

Michal Prokop

Zpěvák, skladatel a moderátor Michal Prokop vydal 30. října loňského roku nové album Sto roků na cestě a čtyři měsíce po jejím vydání se může chlubit získáním Zlaté desky. Posluchači na toto album čekali šest let, které uplynuly od vydání Poprvé naposledy. A že čekali nedočkavě, potvrzuje nejen získání Zlaté desky, ale i vyprodaný křest alba, který se konal 19. prosince v pražském divadle Archa. Přesně půl roku po vydání, tedy 30. dubna, se bude konat koncert v Lucerna Music Baru, kde proběhne i symbolická oslava ocenění Zlatá deska, kterou album Sto roků na cestě získalo.

Album Sto roků na cestě se udrželo v prodejní ifpi.cz hitparádě dva týdny v top 10 nejúspěšnějších a dokonce jedenáct týdnů v top 50 nejúspěšnějších deskách. Úspěch deska neměla jen u posluchačů, ale také u hudebních kritiků a novinářů. Na albu nazvaném Sto roků na cestě najdou posluchači dvanáct skladeb, jejichž autory jsou samotný zpěvák, dále Petr Skoumal a Jan Hrubý. Texty obstaral Pavel Šrut a Jan Lacina. Lidem se tak dostala do ruky nahrávka, která je tradičně opět velmi pestrá.

„Chvíli rockově bluesová, chvíli trochu najazzlá, chvíli písničková, chvilku i country, postavená na skvělých textech. Kořeny v letech šedesátých, zvuk poučený jednadvacátým stoletím,“ říká Michal Prokop. Zpěváka na desce doprovází kapela, se kterou hraje několik posledních let, neboli současný Framus Five: Pavel Razím na bicí, Zdeněk Wimpy Tichota na baskytaru, Jan Kolář na klávesy, Jirka Šíma na saxofony, Roman Bobick Kubát na trubku a dvě instrumentální hvězdy – kytarista Luboš Andršt a houslista Jan Hrubý. „Na klávesy si přišel zahrát také Petr Skoumal, na hammondky Jan Kořínek a na sbory jsme si pozvali vokalistky Báru Vaculíkovou a Léňu Yellow,“ doplňuje Michal Prokop.

 

Sto roků na cestě

Michal Prokop a Framus Five (MP+FF)

Michal Prokop – sólo zpěv, harmonika, akustická kytara, klávesy, sbory, producent

Luboš Andršt – kytary, Jan Hrubý – housle, Jan Kolář – klávesy, Jiří Šíma – saxofony, Roman Bobick Kubát – trubka, Zdeněk Wimpy Tichota – baskytary, Pavel Razím – bicí nástroje

a hosté: Petr Skoumal - klávesy, Jan Kořínek - varhany, Bára Vaculíková - sbory, Léňa Yellow - sbory

 

Tracklist:

Zatmění – Michal Prokop/ Jan Lacina (MP+FF, Jan Kořínek, Bára Vaculíková, Léňa Yellow)

Silueta – Michal Prokop/ Pavel Šrut (MP+FF, Jan Kořínek, Bára Vaculíková, Léňa Yellow)

Někdy a někde – Michal Prokop/ Pavel Šrut (MP+FF)

Kartáček na zuby – Petr Skoumal/ Pavel Šrut (MP+FF, Petr Skoumal)

Obyčejnej chlápek – Jan Hrubý/ Pavel Šrut (MP+FF)

Kuplířka Lukrécie – Michal Prokop/ Pavel Šrut (MP+FF)

Šeherezáda – Michal Prokop/ Pavel Šrut (MP+FF, Jan Kořínek, Bára Vaculíková, Léňa Yellow)

Zítra to roztočíme  - Jan Hrubý/ Jan Lacina (MP+FF, Jan Kořínek, Bára Vaculíková, Léňa Yellow)

Stodolní – Petr Skoumal/ Pavel Šrut (MP+FF, Petr Skoumal)

Sto roků samoty – Michal Prokop/ Pavel Šrut (MP+FF, Jan Kořínek)

Dobrý ráno miláčku – Michal Prokop/ Jan Lacina (MP+FF, Jan Kořínek)

Útěky – Michal Prokop/ Pavel Šrut (MP+FF, Jan Kořínek)

 

MICHAL PROKOP (*1946)

Muž mnoha zájmů a profesí, v hudební oblasti znám především jako zpěvák, pohybující se přibližně v trojúhelníku žánrů rock – soul – blues. V roce 1968 absolvoval Vysokou školu ekonomickou, už během studií ale působil jako kytarista a zpěvák skupiny Framus Five, jež se ve svém prvním vrcholném období zaměřovala na soul a rhythm´n´blues podle afroamerických vzorů, zejména Raye Charlese. Skupina Framus Five natočila dvě alba: Blues In Soul (1968) s převzatým soulovým repertoárem a česky zpívané Město Er (1971) s rozsáhlou titulní skladbou na text Josefa Kainara. Po rozpadu Framus Five se po většinu sedmdesátých let Michal Prokop věnoval střednímu proudu a byl mj. členem divadla Semafor. V roce 1978 skupinu Framus Five pod lehce pozměněným názvem Framus 5 obnovil a po počátečním hledání optimální sestavy i stylu nalezl dokonalé autorské souznění s básníkem Pavlem Šrutem a skladatelem Petrem Skoumalem a hudební rezonanci v sestavě, vedené houslistou Janem Hrubým. Šťastné období vyvrcholilo vynikajícím albem Kolej Yesterday (1984), jež zahájilo volnou trilogii alb (prozatím) vrcholného Prokopova tvůrčího období. Dotvářejí ji nahrávky Nic ve zlým, nic v dobrým (1987) a Snad nám naše děti... (1989). Hned zkraje devadesátých let Michal Prokop opustil dráhu profesionálního zpěváka a pustil se do politiky nejprve jako poslanec, později jako náměstek ministra kultury, později opět jako poslanec. V roce 1992 dokončil studium filozofické fakulty Univerzity Karlovy. V letech 1998 – 2000 byl ředitelem společnosti Praha 2000 – Evropské město kultury. Od roku 2002 byl členem Rady Českého rozhlasu, od roku 2004 až do skončení funkčního období v únoru 2006 byl jejím předsedou. V letech 1998 – 1999 připravoval a moderoval pro televizi Prima politickou talk show Nic ve zlým, od roku 2000 má v České televizi pořad Krásný ztráty, který již politickou orientaci daleko přesahuje.

Marie Jelínková

Foto David Webr

 

 

 

 

 

 

Foto týdne

Jste náš host číslo

10138636

Tiráž

Music Open
hudební časopis nejen o muzice


Editor:
  Fedor Skotal

Redakce: Marty Newton

Grafika: Jana Skotalová

 

Autoři:  Jiří Černý, Mirek Černý, Jaroslav Čvančara, Ivan Doležal, Svatoslav Fiala (foto), Jiří Hampl (foto), František Heřman (foto), Hanka Hosnedlová, Vít Hrabánek, Jan Krůta, Miloslav Jakub Langer, Jaroslav Samson Lenk, Jindřich Marek, Stanislav Motl, Petr Vokoun Náhlík, Míra Navara, Zdeněk Nossberger, Sandy Nosek,Lucia Nováková (foto), Lilly Pavlak, Jan Plachetka, Milan B. Plch, Radovan Rakus, Jan J. Vaněk, Jerry Pupál Vecka, Ladislav Vencálek, Karel Cimbura Vidímský

 

Kontakt: musicopen@email.cz